Jan-Cees Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 Na al jaren als stille member mee te draaien op dit forum wordt het hoog tijd om eens meer te vertellen over ons bedrijf, Jan Korteland Auto-Bootservice B.V. te Alblasserdam. Ons bedrijf bestaat voor ongeveer 25% uit het universele garagebedrijf Vakgarage Jan Korteland en voor 75% uit onze watersport-tak Jan Korteland Watersport. Opgericht op 6 mei 1972 door Jan en Corry Korteland met als bedoeling om de plaatselijke autobezitter en watersporter in de watten te leggen met ouderwetse service. Zo wordt u ook 42 jaar na onze oprichting nog steeds bediend aan de benzinepomp en wordt de klant altijd op de hoogte gehouden van de onderhoudswerkzaamheden aan zijn boot en/of motor. Ook bij verkoop wordt alles aandachtig met de klant doorgenomen en de klant altijd betrokken bij het gehele proces. Afleveren doen we op locatie inclusief gedetailleerde uitleg, uitzwaaien en een lach op ieders gezicht. Kortom, pleziervaart is ons motto, zodat de klant altijd met plezier vaart. Daarnaast kunnen wij in combinatie met onze Vakgarage ook de boottrailers keuren volgens de BOVAG aanhangwagenkeuring. Sinds de oprichting is vader Jan al druk doende geweest met snelle watersport en ben ik als zoon van jongs af aan met dit virus opgegroeid. Zo heb ik als 1-jarige mee mogen maken hoe de eerste Fletcher Arrowbolt GT in Nederland verscheen (juist ja, zoéén als Jovoo), eerst uitgerust met een Evinrude 235 en in 1986 uitgerust met de eerste Evinrude 3.6XP V8 in Nederland. Toen deze Evinrude verkocht werd, is de boot aangepast en in 1988 opgebouwd met 2x Yamaha 200 V6. Als kleine jongen heb ik prachtige herinneringen aan deze tijd, slapend voorin de punt met een knaloranje zwemvestje aan. Met deze voorliefde voor watersport in mijn bloed heb ik in februari 2012 het bedrijf overgenomen en is mijn vader Jan iets rustiger aan gaan doen. Gelukkig is hij als gezicht en drijvende kracht achter dit bedrijf nog wel (bijna) elke dag vol enthousiasme aanwezig. Zelf ben ik van 2004 t/m 2010 actief geweest in de waterskiracing en ben hiermee gestopt vanwege de aanstaande overname van het familiebedrijf destijds. Ik wilde de tijd graag gebruiken om in de toekomst van het bedrijf te steken en zo hetgene wat mijn ouders met hart en ziel opgebouwd hebben voort te zetten. Uiteraard worden deze ervaringen uit de racing gebruikt om het optimale uit elke boot te halen, of het nu gaat om propellerkeuze, trekkracht, snelheid, stabiliteit of comfort. Maar niet alles bij ons draait om snelheid. Zo kunnen de klanten bij ons uiteraard ook terecht voor een klassiek gelijnde, of stoere sloep met keuze uit polyester of aluminium. Ook voor verschillende merken sport-, console- en rubberboten bent u bij ons aan het juiste adres. Zo zijn wij o.a. dealer van de volgende merken: - Yamaha - Mercury, ook Verado en Racing - Phantom - Brig - Rinker - Yamarin - Topcraft - Oudhuijzer - Escape - Amelander - Minn Kota - Grand - Pega - Riba - Ook worden er op dit moment gesprekken gevoerd met verschillende partijen om ons assortiment uit te breiden. Ik hoop dat de Sportbotenforum leden een beetje een beeld hebben gekregen van ons bedrijf. Kom gerust eens langs voor een bakkie en een praatje, altijd leuk om ervaringen te delen met enthousiaste watersporters! Met vriendelijke groeten, Jan-Cees Korteland 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyE Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 Leuke bedrijfs intro. Veel succes. Ik hoor hier goede verhalen over:-) (Joovo) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bananenman Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 Leuk om te weten. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remco E-tec Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 Al jaren top service !! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bananenman Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 Al jaren top service !! Heb je aandelen 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lexx Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 kom er ook sinds begin dit jaar en kan niks anders zeggen dan gewoon ouderwetse top service wat je nog maar bij weinig zaken tegenkomt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biet Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atl Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 Zo te lezen een mooi familie bedrijf. Succes met de voortzetting hiervan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirbusa Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 Zag jullie naam in het verleden voorbijkomen in de waterski racerij. Mooie boten met het nodige aan vermogen. Veel succes met jullie zaak. Helemaal top als je van je hobby je werk kan maken. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jovoo Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 Zonder andere watersport zaken te kort te doen kan ik hetgeen jan-cees-kortland hier omschrijf enkel maar beamen. Komt hier al vele jaren met plezier, En soms ook alleen maar voor de koffie;; ook dat is mogelijk, 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Grapperhaus Posted August 30, 2014 Report Share Posted August 30, 2014 Succes met het zaken doen... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sake Posted August 30, 2014 Report Share Posted August 30, 2014 ook ik moet zeggen Top service Jan Cees is zeer serieus en regeld onderdelen per direckt!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnold Posted August 30, 2014 Report Share Posted August 30, 2014 Een jaartje of 7 geleden kwam ik met een veredelde badkuip met een errug oude Johnson torretje langs bij Korteland, ik vroeg ff of ze deze konden nakijken want hij startte niet helemaal lekker. Jan Cees keek er ff naar en die zei gelijk dat hij daar niet aan wilde beginnen omdat het torretje wel erg oud was en je van de ene naar het andere probleem zou gaan en de kosten wel errug over de baten zou gaan. Ik ging weg met het gevoel dat het een erg arrogant mannetje was, maar toen ik later een ander torretje had gekocht bij Hebor en het verhaal vertelde hadden hun dezelfde mening en na paar bootjes en torretjes verder kan ik deze opmerking van Jan Cees nog steeds waarderen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Als Korteland het torretje startend had gekregen was ik zeker in die zomer nog diverse keren naar Alblasserdam gereden met problemen!!! nog niet hebben over de problemen en irrtiaties op het water en de kosten!!!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fpricken Posted August 30, 2014 Report Share Posted August 30, 2014 Ben er eens toevallig langsgereden, en wat kleine spulletjes gekocht. Vond het ook prima, kan in dezelfde schuif als nion! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackjack Posted August 31, 2014 Report Share Posted August 31, 2014 tsja kan weinig anders zeggen top service 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
corne Posted September 1, 2014 Report Share Posted September 1, 2014 (edited) Zijn ook voor mij maar 2 zaken waar ik kom Nion en Korteland Beide top service ! Edited September 1, 2014 by corne 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jovoo Posted September 1, 2014 Report Share Posted September 1, 2014 Heb ze nog even aan werk gezet 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Typex Posted September 2, 2014 Report Share Posted September 2, 2014 Wat nou Johan, nog grotere letters 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jovoo Posted September 2, 2014 Report Share Posted September 2, 2014 Wat nou Johan, nog grotere letters ze zijn er nu 2 aan opbouwen naast elkaar, 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kees R Posted September 20, 2014 Report Share Posted September 20, 2014 Vandaag de Korteland run gedaan met nog 15 sportboten was geweldig jongens allemaal bedankt. Ik heb ervan genoten. foto's 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jovoo Posted September 21, 2014 Report Share Posted September 21, 2014 Korteland run was super, Heb zelf gevaren in Fischerman met 2 x 150 pk yamaha liep net 90 km beschikbaar gesteld door korteland Aangezien er in mijn motor storing zit die men er niet op tijd uit heeft kunnen krijgen Wat een service,; hierbij even foto impressie komt ook nog film van,; Remco met vrouw is ook mee geweest ; en corne uiteraard, 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEANDERTHALER Posted September 21, 2014 Report Share Posted September 21, 2014 vielen ze niet uit hun boot zo op ze kop.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan-Cees Posted September 22, 2014 Author Report Share Posted September 22, 2014 Kan niet anders zeggen dan dat het een geslaagde dag was. Het was zoeken naar een passend alternatief voor de rondvaarten met publiek die we bijna 20 jaar gedaan hebben tijdens het Havenfestival maar helaas qua verzekering niet meer gedekt kregen. Zo is het idee van de Korteland Run ontstaan. Een leuk uitje voor onze klanten en een donatie voor onze helden van de KNRM. Gezien ons eigen enthousiasme en die van de deelnemers gaan we dit volgend jaar gewoon even dunnetjes over doen! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEANDERTHALER Posted September 22, 2014 Report Share Posted September 22, 2014 alleen voor klanten jancees of ook eens voor andere die daar nooit varen? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan-Cees Posted September 22, 2014 Author Report Share Posted September 22, 2014 Ja Ron, dat is eigenlijk de vraag. Omdat het de eerste keer was hadden we het bewust een beetje klein gehouden onder onze eigen klantenkring en dit beviel ons zo goed dat we het denk ik volgend jaar weer kleinschalig en exclusief houden. Maar daar hebben we nog een jaar de tijd voor om daar iets passends voor te verzinnen:). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEANDERTHALER Posted September 22, 2014 Report Share Posted September 22, 2014 Top.. nog niet klanten kunnen ook een klant worden door zoiets eej.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jovoo Posted February 8, 2015 Report Share Posted February 8, 2015 Top.. nog niet klanten kunnen ook een klant worden door zoiets eej.. <Moeten ze opschieten Is er al nieuwe datum bekend Jan cees ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan-Cees Posted February 14, 2015 Author Report Share Posted February 14, 2015 Zoals het er nu naar uitziet wordt de 2015 Korteland Run gehouden op zaterdag 19 september. Even geduld dus nog Johan. Hebben we nog genoeg tijd om het eens te worden over een Verado 400R 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
louwe Posted February 16, 2015 Report Share Posted February 16, 2015 hoe langer hij wacht hoe minder inruil van z,n "oude" motor natuurlijk 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan-Cees Posted April 22, 2015 Author Report Share Posted April 22, 2015 Voor de mensen die zin hebben in een hapje, drankje, sterke verhalen en een kijkje in onze 'keuken'. Wees van harte welkom! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEANDERTHALER Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 Daar lijkt me nou HELEMAAL nix aan.. boten kijken en bier zuipen... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miro Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 pleur die Verado 400 op een sloep en gaan met die banaan! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jovoo Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 Daar lijkt me nou HELEMAAL nix aan.. boten kijken en bier zuipen... Neuuuuuuuu maareeeeeeeee pleur die Verado 400 op een sloep en gaan met die banaan! Liggen er nog dikke boten om proef mee te gaan varen doen we daarna een 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bananenman Posted April 22, 2015 Report Share Posted April 22, 2015 gaan met die banaan! Dat is mijn tekst al Miro 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bayliner160 Posted November 21, 2015 Report Share Posted November 21, 2015 Ook prima bedrijf!! Ook altijd even de tijd nemen voor de klanten.. Goede service goed advies! Toppers.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan-Cees Posted May 6, 2017 Author Report Share Posted May 6, 2017 Mochten er forumleden zijn die vandaag zin hebben in een dagje bootjes kijken en sterke verhalen...? Wij vieren vandaag van 9:00 tot 16:00 ons 45 jarig bestaan met een botenshow, leuke acties, hapje/drankje en een springkussen voor de kids! Wees van harte welkom aan de Polderstraat 9a te Alblasserdam. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NEANDERTHALER Posted May 6, 2017 Report Share Posted May 6, 2017 En hoeveel van die lelijkerts hebben je een hand gegeven Jan Cees 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts